الأحد، 5 أبريل 2015

قصيدة انا غنوة للشاعر احمد ابراهيم

انا غنوة
====
بقلم الشاعر المصرى/احمد ابراهيم
====================
انا غنوة على لحنك

بتكمل بيكى الحانى
انا كلمه فى شفيك
وحضنك كل اوطانى
انا عايش فى حضنك يا
اميرة عمرى وزمانى
بدوق الشهد بشفيفك
ولا ببعد لآنك بسمة مرسومه
ومقسومه الحياة بنا انا غنوة
بتعلى بصوت هنا عالى
ولو لحظه بتبعدى يوم
بكون مهموم واحزانى
بتملى الدمعه فى عيونى
بعيش الجرح وبعانى
انا مكتوب هنا ليكى
لآنك حضن بيطبطب
على قلبى وعايش
بيكى احلامى
حببتى الحياة صعبة
ومن غيرك انا واحد
بكون تانى
لكن بيكى هكون عايش
هكون بيكى امير تانى
على عرش الهوى غالى
انا عارف حببتى اكيد
وعندك ايوة انا غالى
حببتى يا حنين عمرى
يا صورة جميله ف عيونى
يا اسم جميل على لسانى
انا غنوة على لحنك
بتكمل بيكى الحانى
انا كلمه فى شفيفك
وحضنك كل اوطانى
===============
بقلم الشاعر المصرى/احمدابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق