الأحد، 31 أغسطس 2014

''عيونك'' بقلم الشاعر/احمد ابراهيم






عيونك

====
================
عيونك لما تندهنى بتوه واسرح

ببسمه جميله تخطفنى بدوب و اعشق


جمال الرمش وجفونك ولون العين جمال يسحر


حبك كلمه مكتوبه على جبينى


بقول للكون عشان يسمع


لا غيرك يوم فى احلامى


ولا بعدك فى يوم ينفع


عروسة بحر بتغنى على شطى


وقلبى بيكى وبيفرح


عيونك لما تندهنى بتوة واسرح


لانك وطنى عنوانى بشوقى ليكى انا برجع


ولو ببعد انا عنك فى لحظه العيون تتدمع


انا ليكى بعيش رحله ولا تحلى بغيرك يوم


انا الدايب وانا الهايم وانا ف حبك انا المغلوب


لآنى بيكى ايامى لآنك قسمة والمكتوب


على شطى عروسة البحر


بتغنى وانا فيها انا اللى بدوب


كتبت الحب عنوانى كتبت ليها ميت مكتوب


عرسة البحر فى ديوانى وانا ليها عشان مرغوب


بتتبسم على شطى وتتمايل وانا شايل هوى


حبى انا عشقك وانا ليكى انا المحبوب


رضيت بيكى امل ساكن على شطى


رضيت بيكى اميرة بحر بطيب جراح عمرى


حببتى حببتى يا سر اشعارى


حببتى حببتى يا سكنه افكارى


معاكى لسه مشورى


ولسه هقول فى اشعارى


وليكى كلمتى بتحكى ياريت الكون هنا يسمع


عيونك لما تندهنى بتوة واسرح


==========================

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق