الخميس، 16 أكتوبر 2014

قصيدة مش حجر للشاعر وليد ابو جمال


انا مش حجر
بقلم وليد ابو جمال
**************

انا مش حــجر يــــا ناس
انا بشر وعندي احساس
لا يوم ظلمت حد
وكلامي كلام جد
ياعني لما اتكلم كلامي

من القلب بلاخلاص

////////////////////////
لكــــــــن انتا الكلام بجد
د يما يزعلك
ودموعك تنزل علي كل خد
لما أسألك
عايزني د يما احايل فيك
بدموع عنيا
وكل مره افضل ارضيك
و تجرح فيا
طب قولي ازي عايزني اقول
انك حبيبي
وانتا ظالم قلبي علي طول
ولا داريبي
طب خف الجرح شو يه شو يه
حبــــــــا عليك وحبـــــا عليه
مش كل يوم جراح واسيه
حرام عليك انا بشر
//////////////////////
ليه تمالي تشكي للناس
بدموع عيو نك
انا يا حبيبي بحب بأخلاص
و عمري ما اخو نك
و انتا ديمن تيجي عليا
بكلام كتير
و بكلامك تعذب فيه
من غير ضمير
انتا خالتني اقول للناس
و بكل صراحه
انا في حبو والله يا ناس
مشفتش راحه
وانك ديما فكر قلبي
حتت حجر
بتعملني غير كل الناس
غير البشر
انا مش حجر
انا بشر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق