الاثنين، 16 يونيو 2014

قصيدة انا هبتدى للشاعر احمد ابراهيم


انا هبتدى
======
بقلم الشاعر / احمد ابراهيم
================
انا هبتدى بعدك واعيش رغم الظروف

هجمع بقايه خطوتى بكره نشوف
وهعيش سعيد فى دنيتى وماليكى خوف
كان خساره فيكى شعرى و بيكى موتى الحروف
كان خساره فيكى حبى وبيكى قلبى عاش فى خوف
كنتى جرح فيا عايش وش هادى و فيه كسوف
-----------------------------------------------------------
والحقيقه شئ رهيب والخداع بالف لون

كنتى دمعى كنتى حزنى وعليكى كتير بهون
مش هوافق بيكى عمرى ليكى تانى مش هكون
حتى قلبى ليكى كرهك حتى واللهى العيون
حتى اسمك حرفو باهت حتى شكل مالو لون
مش هوافق بيكى عمرى ليكى تانى مش هكون
------------------------------------------------------------
ارحلى عنى وسبينى ابتدى تانى الحياه

وامسحى اسمى اشتو بينى قلبى منك راح وتاه
كنت فاكر بيكى هفرح بيكى هتحلو الحياه
بس بيكى عرفت ابكى بيكى عشت بالف اه
كل شئ انا فيا رفضك ايوه كرهك كنت فاكرك طوق نجاه
كل شئ كان بيكى صعب وياكى مررتى الحياه
-------------------------------------------------------------------
وكان خساره فيكى شعرى وبيكى موتى الحروف

كان خساره فيكى حبى وبيكى قلبى عاش فى خوف
===============================
بقلم الشاعر / احمد ابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق