الاثنين، 16 يونيو 2014

قصيدة لانك حلم للشاعر احمد ابراهيم


 
لآنك حلم
=======
بقلم الشاعر / احمد ابراهيم
=================
بحبك ولا قادر اقولهالك

ولا قادر اكون ليكى
كتمت الحب جوايه
ودمعايه بتحكيكى
حببتى قلبى بيقولها
ولا سمعه تموت دمعه وراه دمعه
فداكى عمرى بفديكى
حببتى حروفى مكتوبه هنا ليكى
بحبك يا حنين عمرى
ابيع نفسى وشاريكى
حببتى بروح وبعمرى
ولا هقدر اكون ليكى
عشان الوقت غيرى وقتى
عشان العمر مش عمرى
ولا حتى الزمان زمنى
وبدعيلك تعيشى حياه
احلى حياه وتتهنى
تعيشى بفرحه وتغنى
وامسح دمعه فى عيونك
واشيل عنك
اهات عمرك
اشيل عنك انا حملك
ولو باديه كنت اجيب
انا حلمك وارسملك
بسمه جميله على خدك
وانا عارف لهقدر يوم اقربلك
ياريت العمر كان يرجع
واعيش جمبك واكون منك
لكن قدرى اعيش مسجون
بكلمة حب مخنوقه
على لسانى
لكن قدرى دموعى
بحور ووخدانى ومات املى
وبتعذب معاكى يا غاليه وبعانى
لانا اقدر اقول عشقك
عشان حبك سبب جرحى
واحزانى
لانك حلم فى منامى
لا يمكن يوم هيتحقق
فى وسط الموج وبعانى
تعبت خلاص انا بغرق
وجوايه حنين ليكى
على ورقى انا بكتب
حروف العشق لعنيكى
=====================
بقلم الشاعر / احمد ابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق