الاثنين، 22 سبتمبر 2014

قصيدة انا الخائن للشاعر احمد ابراهيم


انا الخاين
======
بقلم الشاعر/احمد ابراهيم
================
انا الخاين وبعلنها بكل وضوح

انا السارق سنين عمرك
انا اللى هدمت انا حلمك
وقلبك منى كان مجروح
قطفت سنين ربيع عمرك
وسبتك والدموع بتنوح
هجرت الحضن والطيبه
رميتك من سنين عمرى
وباب نارى وكان مفتوح
تعيشى فى نارى مغلوبه
وليكى الفرح مش مسموح
انا الخاين وبعلنها بكل وضوح
هدمت الحلم جواكى
وفجرك منى كان مدبوح
قفلت عليكى ايامك
قتلت فيكى احلامك
ولا بابى فى يوم ليكى
فى يوم كان ليكى
يوم مفتوح مفتوح
لانا سبتك تعيشى حياة
ولا سبت عنيكى تبوح
على حالك ولا قولت فى يوم مالك
ولا حنيت فى يوم ليكى
وانا اللى قتلت فيكى الروح
كتمتى الحزن جواكى
ولا قولتى وفقتى تكونى مجروحه
ولا ثانيه يكون جرحى
زرعتى ليا احلامى وكان منى
اهد الحلم جواكى
انانى الطبع ده طبعى
مسحتك من كتاب زمنى
سنين مجروحه بتخبى
وبسيفى اللى كان مسموم
طعنت الفرح جواكى
بايدى هدمت فيكى صروح
نهايتك موت على ايدى
ومات وردك فرقتى الروح
على قبرك انا باكى
بصرخة صوت وبعلنها
انا الخاين انا الخاين
وبعلنها بكل وضوح
============
بقلم الشاعر /احمد ابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق