الاثنين، 30 مارس 2015

قصيدة شبع مرار للشاعر هيثم جمعة سيف

                     قصيدة ... شبع مرار ....
                     لست..أنا
                       أنا جرح يشتعل نار
                      أنا قلب شبع مرار
                                             أنا فاقد وعي ليل نهار
                             أنا سكير عيشها باستهتار
                            عارف ايوه عارف بس محتار
                          ولو تموت هيتكتب عنك غدار
                           وماشي وياك ولا عرف ايه اخرت
                                               المشوار
                            عمري بي ماشي وماشي بطلوع
                          الروح
                                 سلمني كبش فدا وكتب كمان
                                     اعتزار

            سيفك حالف عهودك وناسي
                الشطار

                             فاكرني .عايش.. وناسى حسنك لما
                            خلي العيون تدوخ

                     أنا سليم من بره لكن من جوه بقيت
                        مشروخ

                        كرباجك علم علي دهري وجلدي منك
                     صار مسلوخ

                            عيني علي دمعتي لما تنزل علي الخد
                          رخ روخ...رخ روخ
                           عجبي عليك .......
                                                   ألف عجب !!!!!!!!!
                                      بقلم ..هيثم جمعه سيف

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق