الاثنين، 30 مارس 2015

قصيدة رجعلى لية للشاعرة نهلة سعد

                     رجعلى ليه
                               جاى لقلبى تدوس عليه
                           ولا لسه باقى حاجه معملتهاش فيه
                            بتقولى ندمان
                            كنت فين من زمان
                         كنت بحتجلك قولتلى ملكيش مكان
                        دلوقتى زعلان
                   ما انا ياما قولتلك بلاش البعد يكون لية بنا مكان
           زعلان عليا ليه
                      دة انا ياما هونت عليك
                  راجع تشكيلى همك ووجعك
                      وعايزنى امسح دمعك
                  ما انا ياما بكيت وشكيت
                           وانت ولا كان همك
                           سبنى وروح للى باعك
                         انا عشت بعد وداعك
                     وسمعت كلمه منك
                       متروحيش ورا حب باعك

                              بقلمى
                             نهله سعد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق