الثلاثاء، 9 فبراير 2016

قصيدة المهم حبك عايش في قلبي؟ للشاعر جابر عبد القادر

المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟?عمري الغالي؟
?حبيبتي تعالي ارفعك الي فوق
ايه الجمال ده مالك احلويتي كده
من يومين اغيب عنك عمله في
نفسك ايه الجمال كده يا حبيبتي
صدقي اول مره اعرف لون عيونك
واعرف لون بشرتك واعرف طعم
شفايفك حبيبتي لا تخافي انا
ارفعك معايه علشان تبقي قريبا
وتكوني امام عيوني حبيبتي بحبك
لا اعرف الحب من غير جمال عيونك
بحبك اوي انتي العمر القادم الجميل
انتي الامل الذي اعيش في انتي لم
تعرفي عملتي ايه فيه علشان انتي
غيرتي قلبي بعد ان كان مغلق بعد
انسانهلا تعرف معني الحب غير
لم تقولك تدفع كام علشان احبك بس
انتي غير البنات من جمال عيونك وجمالك
وجسمك الرائع انتي فعلا العمر الجميل
والحب والحياه التي اكون سعيد معاكي
نعيش الحب في احله مكان في الدنيا
تعالي وارفعك اليه حبيبتي اوعي تعملي
زي الاخره علشان بعد حبت المال وراحت
راح المال والحب والحياه منها علشان
كانت تحب المال وليس تحب صاحب
المال مش الانسان هو صاحب المال
هو مال الله بس تعملي ايه في الطمع
علشان كده احمد الله الذي عوضني بيكي
بحبك اوي اوي علشان فتحتي قلبي
تاني علي الحياه علشان حياتي هو الحب—
حبيبي انت بتعمل ايه نزلني اموت من
الخوف اقع نزلني ابوسك وتنزلني
حبيبي انا ليس مثل التانية وحاول
تنس علشان لا تفكرني بيهاعلشان
لا اغير واقول كان بيحبها اكتر مني
حبيبي انت انسان جميل وقلبك كبير
ومليان حب وحنا ن بس رغم معرفتي
بيك واعرفك كويس كنت اتمني اكون
اول انسانه في حياتك علشان انت تعبت
منها عارفة علشان كده انا اعوضك علي
حبك القديم الذي اغلق قلبك عن احله حاجه
هو الحب حبيبي انت ليه قلبي وعمري وحياتي
علشان كنت احبك وكنت ادعوه الله ان تكون
معايه في قلبي وحضني وحياتي انت ليه
املي الذي كنت افكر فيك رغم اشوفك
وبعد لمه تبعد عني ابكي علشان كنت عاوزه
اكلمك واعرفك باني بحبك وحبك في دمي
وروحي وحياتي بس الحمد الله ربي الذي يعلم
مافي القلوب هو الذي حقق املي اموت فيك
وفي حبك انا بحبك بحبك بحبك اوي يا حبيبي ؟
? جابر عبد القادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق