الجمعة، 31 يوليو 2015

قصيدة من سكات للشاعر سعيد ابراهيم الضبعاوى

من سكات
ممكن امشى من سكات
من غير ما قولك قلبى مات
من غير ما نحكى فى اللى فات
اعتبرينى ذكرى فيها
وفيها واحد ايوة مات
ايوة مات فى جمال عنيكى
كنت بحلم بس بيكى
واللى قلتوا كتير عليكى
انتى بحر ونجوم ةفى ليلى
انتى قمرى بينديلى
ولمة كنت اسهر فى ليلى
يجى قلبك وينديلى
ايوة بيكى
ايوة كنت بخاف عليكى
كنت بعشق لون عينكى
ايوة فى قلبى بيدريكى
ولو كنت فرحة بس ليكى
بس ليكى من النهاردة
الف كلمة
الف غنوة
فيها حزين
فيها حبى فى الليالى والسنين
كنت فاكر ان حبى
يسعد القلب الحزين
الفين خسارة على اللى اللى حبك
واللى كان ليكى حزين
مش هقولك لا تكلمينى
ولا تعرفينى
ولا ابقى مين
امسحينى من عيونك
خلى حلمى ينسى لونك
اذا كان قلبى يقدر يسونك
مش هقولك على اللى فية
واذا كان فى حبك هيدريه
ممكن امشى من سكات
سعيد ابراهيم الضبعاوى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق